Vi kämpar på

Idag har det snöat och åter igen snöat, jag önskar bara att vädret kunde bestämma sig någon gång! Jag är så jädra less på vinter nu så jag kräks. 😓


Hur som helst jag har jobbat hela helgen så har fått hjälp med Laslo utav Hanna medryttare. Det har inte varit så ridbar ute eller i paddocken då det är super halt! Laslo har vilat i 4 dagar och det behövde han inte om man säger så. Satan vad pigg och tittig han var idag. Jag bestämde mig ganska så snabbt för att tömköra istället för att rida. Paddocken som är vid stallet var inte så brukvänlig så jag gick istället till grannens paddock som både e större och harvad. Laslo kämpade på jätte bra och lyssnade faktiskt på mig hör och häpna. Han sprang inte iväg i traven utan bar sig fint och tog de lugnt. Jag tyckte han skötte sig så pass bra att han fick galoppera lite också. Där var de såklart kaos och det var ben åt alla håll och kanter. Han sprang inte ens på en volt utan jag tror de blev en konstig rektangel av något slag 🤔. 

Men han tog röstkommandot galopp jätte bra så jag är nöjd. Han har ju börjat fälla en massa så jag ska köpa st hippolyt Microvital tillskott i helgen. 

Laslo fick även träffa några av sina gamla lösdrift kompisar som står i stallet på gården bredvid. 

Kommentarer:

1 Ellen - tävlingsryttare:

Så fin!

Kommentera här: