Sweden horse show 2019

Som de flesta vet så var jag och Ben med under Sweden International Horse show 2019 och representerade Svenska föreningen för Irish Cob. Det var verkligen en dröm som gick i uppfyllelse och jag kan knappt förstå det än idag vad vi varit med om.

Resan ner gick kanon bra och allting flöt på. det var ganska kaos artat på plats då det gällde att lasta ur hästen och alla saker så snabbt det bara gick för att sedan flytta på bussen så resterande ekipage också fick komma in. Men Sihs hade ordnat folk som hjälpte till på plats så allt gick mycket smidigt. Ben skötte sig kanon och tog allt med ro. Han är verkligen en klippa att ha med sig överallt och jag var aldrig orolig att han skulle säga "nej". Vårat hotell låg ca 8 min bilfärd från Friends vilket var skönt, men tyvärr var det stora byggnationer där så parkera bussarna gick inte utan de fick ställas i Kista av alla ställen .... krångligt värre men det löste sig med bilar som gick emellan.

Hektiska scheman som skulle följas med träningar inför alla nummer inte en, inte två inte tre utan flera träningar per nummer! hästarna var verkligen helt otroliga och Ove Sandstöm (regissör) och Petra (SH) var super nöjda att allt flöt på så pass bra. Att få vara på Friends och stå INNE på arenan under träningar var en upplevelse bara det, helt plötsligt blev allting så litet och man fick en helt annan bild på det. Att kunna vara backstage och se alla vagnar och hästar på riktigt nära håll var verkligen en helt surealistisk känsla.
Jag var under denna vecka super sjuk och hade hostattacker om vart annat, Bricanyl, inhalation och halstablatter samt hostmedicin och tigerbalsam var något som användes flitigt kan jag lova. Tack gode gud för My som körde, groomade och red i en show åt mig, så evigt tacksam för henne. På Lördagen var det då dags för det momentet som jag fasat för ända sedan vi fik reda på att vi skulle få åka ned till Friends - Live sändningen på Matiné föreställningen, allt gick toppen och Ben skötte sig exemplariskt och jag red in inför 16 000 åsskådare på långa tyglar! gör om det om ni kan ;)

Under ett sånt här event träffar man såklart massor av människor och många var helt otroligt trevliga och man har träffat en rad med nya vänner, men sen måste jag säga att vissa människor kanske inte bör ha en talan över huvudtaget, men jag är i träningsfasen att tänka bort all negativitet och fokusera på det positiva. :)

Tyvärr fick Ben under kvällen lymfangit och blev tvär halt på höger bakben, så vi beslutade oss för att åka hem med honom. både vet och hovis kollade han där nere och han fick smärtstillande innan resan hem under söndagen. Tråkigt slut på en annars magisk vecka.

 

Kommentera här: