Återta Bloggandet

Hej på er, efter mycket funderande hit och dit så har jag bestämt mig för att återta bloggandet igen. Jag saknar att gå in och kika vad vi gjorde förra året vid samma tidpunkt samt att det är kul att ha kvar sen framöver. I skrivandet stund så har Ben fortfarande sin mugg skada på höger bakben, men det läker sagta med säkert. Han går med bandage hela tiden då flugor osv inte ska vara i det.

Han är inte hallt och han är super pigg så vi rider ute i skogen och har det mysigt tillsammans medans läkningen är igång. Bandaget byter jag ca var tredje dag. Nu när det inte är ett öppet sår längre så är ju infektionsrisken betydligt mindre än tidigare. Tyvärr har det ju visat sig att han är otroligt känslig för fukt trots att han är nedrakad på alla fyra benen och beslutat om att ta bort han helt från bete är taget.
Jag har läst på lite och socker och stärkelse är något som kan förvärra mugg/rasp osv. Han får i och med detta gå i sin vanliga vinterhage istället och betas lite för hand. Metacam och Penecilin kuren är nu avklarad så nu är det läkning på egen hand som gäller.

 

Kommentera här: