Längtan efter hösten

Dagarna tickar på och livet har sin lilla gång, vi har fått två nya stallkamrater under dagarna! Tindra med sitt stora sto Estrella och Jenny med Indio. Jenny är ju en gammal vän till mig och det var bland annat hon som var med ned till Skåne för att hämta Ben sommaren 2017. 
Jag tror och hoppas att dem kommer trivas och att stämningen i stallet blir bra igen! 

Nu är det bara 4 veckor kvar till hösten är här, vilket jag längtar till med stor glädje - jag bara älskar dem små kyliga dagarna med ca 10 grader i luften en sol med vindar och en ren luft! Dofterna brukar vara så ingivande och ljuvliga... gaaaahh vad jag längtar. Jag har aldrig riktigt varit en ren sommartjej, visst är det härligt med maj/juni och en bit in i juli men sen brukar jag ledsna haha. 

Jag hoppas innerligt att vi får en snörik vinter och att det inte blir som förra årets då det var is i 4 månader!! Ben och jag har nu börjat träna lite på banan igen och jag börjar känna hur han verkligen bygger styrka i galoppen. Galopp fattningarna från skritt sitter mer eller mindre vilket är så kul då vi kämpat länge med dem. 

(null)

(null)

Kommentera här: