En Katt so heter Love

Under påskhelen var jag uppe hos mormor och morfar i deras stuga (hus). dem har ju sålt lägenheten i stan och flyttat upp dit nu. det är verkligen helt underbart fint där uppe med stora ytor och väldigt tyst och skönt. Jag tog faktiskt med mig kameran upp med mitt stora objektiv, vilket jag inte gjort på år och dar. vi hade tur med vädret under lördagen måste jag säga. Mormor & morfar har ju fått en ny inneboende i form av en hårig väldigt stor katt vid namn Love. Love kommer från granngården och har flyttat in hos dem på heltid då han uppenbarligen inte trivs hemma. Han är utav rasen Maine coon och är en utav dem finaste katterna jag har sätt.

Just nu är han väldigt tovig och ej borstad, men det beror på att han levt som en vildkatt  under en längre tid och det är inte förrän nu han börjat ty sig till människor igen. Jag fick faktiskt några riktigt fina bilder på honom.
 

Kommentera här: