Starka vindar och klickerträning

Idag sken solen för fullt och det blåste som bara den, men inte mig emot då jg tar blåst framför regn alla dagar i veckan! Jag och Ben gick upp till grannens paddock och utövade lite frihetsdressyr. Tyvärr kan vi ej göra det i våran egna paddock då lilleman hoppar ut.... 


Ben var super duktig idag och han är så galet lättlärd! 😲 han lär sig endast på några gånger vilket är skönt, men det medför också att han gärna vill ligga steget före och föra saker innan jag ens bett honom, vilket inte är så bra! Men som sagt jag behöver aldrig vara hård mot honom utan det räcker med att jag höjer handen och ryter till så förstår han att han ska ta de lugnt. 

Det börjar bli dags och beställa tid för hovis också , temperaturen kryper ner och snart är de is ute, vilket betyder att broddar är ett måste. Sen är de ju faktist som så att lilleman inte är så van att stå på tre ben så jag kommer behöva lugnande från vet om detta ska gå! Jag får numera kratsa hovarna om jag är lite snabb, men jag tror inte att någon annan får ta upp hans hovar hur som helst. Han är verkligen en enmans häst och det märker jag nu när jag haft honom själv så pass länge. Han finner inte förtroende för folk så lätt, men därför ser jag de positivt att han börjar testa mig då det är ett steg närmare varandra i vår relation. 

Kommentera här: