Mammut till häst

Dags för uppdatering igen känner jag. Först och främst så vill jag säga att jag kommer återgå till jobbet den 1 november vilket känns otroligt skönt då jag behöver min vardag igen. Ben är numera en mammut, men jag har bestämt mig för att raka honom då han blir otroligt varm bara av att stå inne och käka hö. 😞 


Jag hade ju hoppats att jag skulle slippa detta, men jag vill verkligen inte att han ska lida. Sen ska vi snart tillbaka till kliniken och ta den andra sprutan för grundvaccineringen. Vi tränar och lyfter hovar varje dag vilket går bra! Idag fick jag till och med hålla i hans ben/hov ett bra tag vilket känns otroligt skönt då det bevisar att han börjar få förtroende för mig. 

Hans träning för tillfället består hav tömkörning, longering och att dra däck. Han är super duktig och snart ska jag i förskaffa sele och vagn så vi också få börja röra oss ute och njuta av varandra. Mitt knä kommer ej hålla för ridning på väldigt länge, men det gör inget då det finns så mkt mer man kan göra med hästar än att bara rida. Vi klivkertränar också en hel del, den spanska skritten är påbörjad och han är super duktig. 💪🏼 slänger in en liten bildbomb på världens finaste häst! ❤

Kommentera här: